Google ще свърже автоматично YouTube каналите и Google Ads акаунтите | ProScout - Платформа за дигитални проекти и професионалисти

ПРОЕКТИ И ПРОФЕСИОНАЛИСТИ.
ТЪРСИМ, НАМИРАМЕ, СВЪРЗВАМЕ.

БИЗНЕС ПЛАТФОРМАТА НА ДИГИТАЛНИЯ БРАНШ

Google ще свърже автоматично YouTube каналите и Google Ads акаунтите

Google ще свърже автоматично YouTube каналите и Google Ads акаунтите

Google ще започне автоматично да свързва YouTube канали с акаунти в Google Ads, когато системите му открият така наречената „високонадеждна връзка“ между двете. Тази стъпка има за цел да намали трудностите при настройката и да разшири достъпа до данни за аудиторията на YouTube, но също така повдига нови въпроси относно контрола и прозрачността.

Какво се променя

Ако Google открие силна връзка между данните на канал в YouTube и акаунт в Google Ads – като споделени данни за вход или активност в различни акаунти – ще инициира автоматично свързване между тях. Собствениците на канали и администраторите на реклами ще бъдат уведомени по имейл 30 дни предварително и ще могат да откажат или одобрят връзката ръчно преди крайния срок. Ако не бъдат предприети действия, Google ще завърши връзката автоматично.

Какво печелят рекламодателите

Свързаните акаунти отключват допълнителни сигнали за ефективност и инструменти за сегментиране:

  • Рекламите могат да се насочват към зрителите въз основа на взаимодействията им с канала
  • Органичните прегледи и спечелените действия стават достъпни като показатели за ефективност
  • Рекламодателите могат да създават сегменти от данни (по-рано известни като „списъци за ремаркетинг“) въз основа на ангажираността с канала
  • Ангажираността с канала, като например абонаментите, може да се третира като конверсии

Какво остава ограничено

  • Рекламодателите няма да имат достъп за редактиране или изтриване на видеоклипове от канала
  • Собствениците на канали няма да имат контрол над акаунта на рекламодателя
  • Отказът от персонализирани реклами ще блокира отчитането на данни за аудиторията
  • Ограниченията за VAC (video ad campaign - видео рекламни кампании) все още се прилагат, с изключение на свързания акаунт

Защо това е важно

Тази промяна опростява процеса на настройка на рекламите и отваря вратата към по-ефективен маркетинг, базиран на YouTube. Но тя също така дава повече контрол на Google, като потенциално свързва активите на марката без проактивно действие от страна на потребителя – нещо, което буди загриженост у маркетолозите със строги изисквания за управление или съответствие.

Изводът

Новата политика на Google за автоматично свързване предлага на маркетолозите по-бърз достъп до ценни данни за аудиторията на YouTube, но екипите трябва да преглеждат внимателно известията и да преценяват дали автоматичните връзки между ресурсите съответстват на техните политики за поверителност и предпочитания за контрол.